Export report to Excel

Hi
I have developed some Reports in Navision 4.0 but not all the fields in the report are taken from Navision database. The rest of the fields have to be entered manually if exported to EXCEL format. Is there any solution to export the report to the EXCEL.

Dear Sabing,

It’s not an easy task to export reports to Excel, it’s possible but it’s surely not a beginners task. You can find several functions in Navision (i.e. Export Budget to Excel) where you can see how it’s done.

If exporting to Excel is very important for you in general, then I would recommend you to take a look at some of the add-ons that can do this for you. Ex. Jet Reports.

Or if you’re running you database on SQL Server 2005, then you could consider creating your reports using Microsoft Reporting Services. Right now you can buy a “standard package” of defined reports for Dynamics NAV 4.0 in Reporting Services. Later (with Dynamics NAV 5.1) Reporting Services will replace the report designer in Navision. So starting up with Reporting Services now would give you an advantage as you would already be very familiar with RS.

Hey again,

Just to show what I’m talking about then I’ve just uplaoded the Microsoft Report Pack for Navision 4.0.

Enjoy: SQL Server 2005 Report Pack for Microsoft Dynamics Navision 4.0

Jeg ved ikke om mit spørgsmål er relateret til denne samtale, men prøver alligevel. Jeg har lavet en forbindelse fra excel direct ned i NAV databasen og udvalgt de tabeller som jeg skal bruge data fra. Det eneste problem er at jeg ikke forstår hvordan jeg skal selektere i disse data. Hvor kan jeg skrive en SQL kode, så jeg f.eks kan udvælge et datointerval

Jeg ved ikke om mit spørgsmål er relateret til denne samtale, men prøver alligevel. Jeg har lavet en forbindelse fra excel direct ned i NAV databasen og udvalgt de tabeller som jeg skal bruge data fra. Det eneste problem er at jeg ikke forstår hvordan jeg skal selektere i disse data. Hvor kan jeg skrive en SQL kode, så jeg f.eks kan udvælge et datointerval