Hej Anders,
Lad mig starte med det sidste. I al beskedenhed kan jeg da anbefale dig dette site. Her kan du spørger om alt vedr. NAV. De fleste gange vil du få det direkte svar, andre gange mere en henvisning til hvor du finder svarende. Hvis du kan skrive engelsk, så kan jeg foreslå dig de engelske forum herinde, da du så typisk vil få svar meget hurtigere. Hvis du f.eks. ved hvad kreditering af rykker hedder på engelsk, så kan jeg anbefale dig blot at ændre dit sprog i NAV til Engelsk, så er samtlige menuer og tabeller oversat til engelsk, der er NAV’s kernesprog.
Mht den opdatering af OIOXML CDCR 23113, så passer det bestemt ikke at denne ikke er autoriseret af Microsoft. Det er dem der har lavet den! Her er deres beskrivelse af opdateringen:
Last Modified 6/22/2007
Posted 6/22/2007
Due to a new Schematron validation fields are now cross checked, and evaluated tighter, to make sure mutual related fields and information in general are valid as demanded by “Bekendtgørelse om information i OIOXML elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder” encompassed by law no. 1203 § 7 of december 27. 2003.
Also changes to codeunit 13609 and 13610 is included in this CDCR/hotfix, as an adjustment to TaxTotals in Service invoices.
This hotfix in total is an enhancement of OIOXML e-invoices.
Schematron:
In the danish configuration, if a customer in MDNAV is setup with an EAN-location number, the invoice is not posted on paper, but to a file, typically designated for NET distribution via a VAN, to be delivered at a public authority.
Errors in the e-invoice might lead to rejection of the invoice at a VAN or at the receiver of the invoice. Normally the user will then be noticed, but sometimes notice is only given to the former link in a chain of distributors. In the last case the user only will experience the invoice is not paid, having troubles to find out why.
TaxTotals:
When an OIOXML-file is created for a Service invoice that contains lines with both positive and negative amounts, the class TaxTotal is created twice in the OIOXML-file (one instance for the positive values and one instance for the negative values). Furthermore TaxTotals classes are created for both VAT liable and not liable lines, which results in up to 4 TaxTotals classes.
Umiddelbart lyder det dog ikke på beskrivelsen som det er løsningen på dit problem.
Opdateringen bør kunne downloades fra CustomerSource, der dog kræver at du har et sådan abonnement. Her kan du også finde andre opdateringer og informationer om NAV. Men din forhandler skal hjælpe dig med at få den installeret. Hvis ikke din nuværende vil, så find en anden! Jeg kan godt anbefale dig et par stykker jeg har været meget glad for.