Printeropsætninger i C5 (ver. 2.10)

Vi har lavet en del ændringer i printerplaceringer på kontoret, og mangler derfor lige lidt viden om hvordan man sætter printerne op til netværk. I “gamle dage” var den sat op til at hente en LPT port fra Serveren (Som jo kørte hele tiden), idag er printerne sat op på arbejdsstationer, så der skal lidt ændringer til. Hvis man går ind i printeropsætninger, har jeg fuld styr på at ændre den til en netværksprinter, og skrive køen (pc1:hp). Men når jeg så går ind under brugerstyring, og tilføjer en brugerspecificeret printer, som bliver en kopi af en eksisterende, SKAL jeg skrive hvilken port den skal printe på (LPT,AUX,COM…) hvorfor kan jeg ikke her vælge det printeren er sat op til som default ? Håber på snarligt svar. Mvh. Steen

Jah - Nu ved jeg ikke ret meget om Concorde produkterne. Men hvis du ikke kan faa det til at fungere, kunne du jo evt. “Snyde” lidt, og mappe f.eks. lpt7 til Lpt1 paa den lokale PC. Det er ikke koent, men det kunne virke indtil du har faaet det sat korrekt op :slight_smile: //Henrik Helgesen -: KISS::Keep it Simple, Stupid :-

Well, har måttet opgive at få det til at “Virke” hele tiden. Men har lavet en lille BAT fil der starter med at oprette LPT3 til den anden PC, og derefter starte C5 Op. Hvis den anden maskine ikke er tændt, tager det bare længere tid at starte op, og man kan (Selvfølgelig) ikke printe på den anden printer, ellers kører det helt fint. Takker for svaret anyway :slight_smile: