USB printer til navision 3.56

Er det muligt at udskrive fra den DOS baserede navision til en USB printer ? -jeg har forsøgt at gøre den til en “Delt” printer, men kan ikke tilslutte den som netværksprinter på samme maskine.

Det er faktisk muligt. jeg har selv vaeret noedt til at goere det samme et enkelt sted. Du skal bare gaa ud til en dos-prompt og lave en ‘net use’ C:\>NET USE LPT1 \\MINPC\MINPRINTER /P Det skulle vaere det [8D]

Du kan kun tilgå en delt printer på samme computer hvis du bruger >win98 ! Men så skulle det også virke som HH skriver.

Fik du det til at virke, Egon?

Jeg havde selvfølgelig eksperimenteret med en maskine med W98 !. Nu har jeg forsøgt med XP, og her er der ingen hindring…På fredag ved jeg om det virker. -Har nu prøvet at sende udskrifter v.h.a. forskellige maskiner og med diverse HP og IBM printerdrivere. Det ser ud som om de bliver sendt afsted fra Navision som normalt…men printeren ( Zebra LP2844 Z ) reagerer IKKE. På den maskine som den er tilsluttet, er der mulighed for at tilføje drivere til flere styresystemer bl.a. Win95, men ikke DOS.

Med LP2844’ern tror jeg det vil vaere nemmest at bare spytte ZPL kode direkte til porten. Hvis du gaar til Zebra’s hjemmeside (www.zebra.com) skulle du kunne downloade en ZPL Manual.