Tegnet ø på såvel skærm som udskrift

Hej alle Jeg er absolut ikke kyndig udi C5, som der er installeret hos en i min familie. Jeg er så uheldig at vide noget om computere, så derfor forventes det at jeg kan svare på, hvorfor i alverden C5 (Som er udgave 2.1 build 59), installeret på en W2K-UK maskine (DK opsætning) ikke kan vise bogstavet ø… enten anvendes tegnet for cent (c’et med den skrå streg igennem) eller Yen… Det gælder både i menuerne og i vinduerne. W2K ER korrekt sat op, vi har fået diverse røverhistorier fra forhandleren, men der sker ikke en hujende fis. Kan nogen af jer flinke folk give mig et hint eller to til, hvorledes jeg kan rette fejlen? Mange hilsner Sune

Din Win2000 er IKKE sat korrekt op. Det letteste at gøre for at konstatere om OEM codepagen er korrekt er: 1. Åbn en kommandoprompt 2. Skriv mode Nu skal der som noget af det sidste returneres: Tegntabel: 850 På din maskine returneres 437, hvilket svarer til US. Problemet løses ved at: 1. Åbn regional options i Kontrolpanelet 2. Klik på Set default nede i venstre hjørne på generel fanebladet. 3. Vælg Danish Du skal muligvis genstarte nu, men prøv derefter at åbne en kommandoprompt og skriv mode igen. nu returnes 850 og du burde kunne se ø på skærmen. (jeg ved ikke om det hjælper på printeren).