Snabel-a

Er der nogen der ved, hvordan man laver et @ i rapportdefinitioener i v.3.53? Lars

Det gør du slet ikke. @ er et kontroltegn der anvendes af Navision 3.5x til farvestyring. Hvis du tænker på at du skal udskrive noget hvor der skal stå et snabel-a, så leg istedet med din printerdefinetion. Det er snart lang tid siden jeg har arbejdet med N3, så jeg kan ikke præcist give dig en vejledning. ============ Best regards, Erik P. Ernst, webmaster Navision Online User Group

Mange tak for svaret. Det var nogenlunde det jeg regnede med. MEN når man går ind under printerdef. så står <64> bare som <64> og ikke som @, og når man så prøver tricket med ALT + 064 på taltastaturet, sker der ingenting! Det er bare så trist når nu man har fået e-mail adresse at man ikke kan skrive den på fakturaer mm. Mvh. Lars Caspersen

Inde i dine rapporter laver du et tegn der ikke bruges så meget i stedet for @. Lad os f.eks. sige at vi bruger § i stedet for @. Det betyder, at hvis du har en email-adresse i din rapport vil den ved udskrivning til skærmen se sådan ud: xxx§domæne.dk I printerdefinitions tegntabel retter du i kolonnen “Tegn til printer” i linien som indeholder §-tegnet (nr. 245 hos mig)således at der står <64>. Det er lidt kluntet, men det virker. mvh